You are currently viewing מגי מטיילת בדובאי

הכנות לקראת הטיסה

הבירוקרטיה לפני הטיסה :

רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל עם סעיף "כיסוי קורונה" -להדפיס את הדף סיכום באנגלית

ביצוע בדיקת קורונה PCR בטווח של 72 שעות ומטה טרם מועד הטיסה (מומלץ עד 60 שעות למקרה והטיסה תדחה). להדפיס עותק של תוצאות הבדיקה באנגלית בצירוף מספר הדרכון. למי שרוצה לשכור רכב – יש להנפיק רשיון נהיגה בינלאומי – הניתן להנפקה בחלק מרשתות האופטיקה וברשת מ.מ.ס.י  למציאת הנקודה בעיר שלכם – https://bit.ly/3jvxYvY. (לא לשכוח לקחת גם את הרישיון נהיגה הישראלי)

לוקחים העתקים מודפסים של כרטיס הטיסה, דרכון, שובר בית המלון, ותו ירוק באנגלית.

לקראת הטיסה חזרה לארץ:

ביצוע בדיקת קורונה PCR בטווח של 72 שעות ומטה טרם מועד הטיסה לישראל (מומלץ עד 60 שעות למקרה והטיסה תדחה). אנחנו הזמנו למלון ב8:00 בבוקר- הכי נוח וחוסך זמן.

מילוי טופס הצהרת כניסה לישראל, את הטופס יש למלא ב-24 שעות שלפני הצ'ק אין דרך הקישור שכאן – https://corona.health.gov.il/flights/

בדיקת קורונה נוספת תתבצע בישראל מיד לאחר הנחיתה. הבדיקה מתבצעת דרך חברת Test&GO בעלות של 80₪ בהזמנה ובתשלום מראש או 100₪ ללא הזמנה ובמקום, להזמנה מראש – https://testngo.femi.com/he/

סים לטלפון: לדובאי מומלץ לסגור מהארץ חבילה או להגיע עם גלובל סים.

בנוסף- בשדה התעופה בביקורת דרכונים מקבלים סים חינם של 1 ג'יגה שתקף ל24 שעות.

החלפת כסף: הזמנו מראש דרך בנק פועלים שבנתב"ג דירהם וגם דולרים. מאד נוח וחוסך המרות כפולות בחו"ל.

מוניות/רכב שכור: שאלת השאלות ותלויה בכמה אנשים אתם והעדפות אישיות. יש יתרונות וחסרונות לכל דרך. אנחנו בחרנו לא להשכיר רכב. במונית צהובה רגילה נכנסים עקב בקורונה 3 אנשים והמחירים שדרשו מאיתנו ל2 מוניות היו יקרים גם לנסיעות לא ארוכות. התחברנו לנהג עם מונית ל6 שהמחירים שנתן לנו לכל הסעה היו הזולים ביותר ( כל נסיעה עלתה לנו בסביבות 100-150 דירהם לצד חוץ מהנסיעה הקצרה לקניון דובאי).

ביגוד: בנובמבר כ30 מעלות ביום. חם אבל סביר בהחלט. ביום לובשים קצר ובערב או במקומות הממוזגים- להביא עליונית.

בית מלון: אנחנו הזמנו 3 חדרים שבכל חדר זוג. בדקנו הרכב של זוג+1 והמחיר קפץ בצורה לא פרופורציונלית. מסתבר שהרכב של חדר ליותר מזוג בדובאי מעלה מאד את המחיר. בנוסף, באופן תמוה להזמין 3 חדרים יכול לעלות יותר מאשר המכפלה של חדר אחד*3.

היה לי חשוב מלון טוב ומפנק במיקום טוב ובמחיר סביר. ההמלצות שקראתי אמרו דאון טאון או אזור המרינה. בחרתי באזור הדאון טאון. אם אתם מתכוונים לשהות הרבה בים ובברכה- מומלץ יותר אזור המרינה. שפע המלונות שיש מבלבל וכן מסתבר שבדובאי הכי משתלם לסגור מלון דרך סוכן ולא בבוקינג לבד. מחירי המלונות בבוקינג משמעותית הרבה יותר גבוהים. פה נעזרתי בסוכן Yaniv Weisberg שאני מאד מאד ממליצה עליו. הוא היה זמין , מקצועי, סבלני ונתן לי מספר הצעות למלונות שונים עד שנבחר המלון VOCO ( 3250 שח לכל זוג ל5 לילות). המלון ענה על כל הציפיות- מפנק, שירות נהדר ומחיר סביר. לפני שאתם סוגרים- תשוו.

תכנית הטיול ואטרקציות:

אני מעדיפה לתכנן מראש, להגיע מוכנה עם שלד של תכנית טיול. ואז- בטיול עצמו זורמת ואם צריך משנה תכנית או יום ולא מבזבזים זמן על מה נעשה עכשיו..

יום 1: נחיתה תוכננה ל13:00 ובפועל נדחתה ל15:00- הכפר הגלולבי

בתכנית היה לנסוע לגן הפרחים ( או הפרפרים) ולכפר הגלובלי שהינם באותו אזור.עקב האיחור הגענו ישירות לכפר הגלובלי בשעה 17:00 רעבים וסקרנים. אטרקציית חובה לא לוותר ולהגיע רעבים. הכפר הגלובלי הוא מקום ענק שמחולק למתחמים לפי שמות של מדינות ובכל מתחם יש הופעות, מוצרים ייחודים ואוכל מקומי.
שעות: 16:00-00:00 מחיר: 15דריהם לאדם. ( מעל גיל 65- חינם)

יום 2: שווקים- שוק הזהב, שוק התבלינים והשוק הגדול+ העיר העתיקה+ ספארי במדבר

סיור השווקים חובה לכל חובבי השווקים. להתמקח זה חובה והמוכרים מראש מפציצים במחיר ואח"כ מורידים. לאחר שמסתיים השוק חוצים את תעלת דובאי בשייט באברה שהיא סירת עץ עתיקה. הסירה משמשת כ"מונית" והעלות היא 1 דירהם. מסיימים את הסיור בעיר העתיקה.חזרנו למלון וב15:00 הגיע הנהג לאסוף אותנו לטיול ג'יפים סאפרי במדבר. הספארי בעיני אטרקציית חובה. נהיגה אקסטרימית במידה בדיונות החול. חוויה ייחודית וכיפית. הספארי כולל סיור ג'יפים, גלישת חולות, רכיבה קצרה על גמלים, ארוחת ערב, שתיה קלה ומופעים של רקדנית בטן ומופע אש. אנחנו חששנו קצת בגלל ההורים המבוגרים ( בכל זאת בני 79) אבל היה בסדר גמור. יש לציין שמאחר שאנחנו היינו 6 אז בעצם היינו רק אנחנו בגיפ והנהג היה יכול נסוע בצורה אולי יותר מתונה. אני סגרתי את הטיול עם ישראל דובאי תיירות " במחיר מצויין והיינו מאד מרוצים. כעיקרון המחירים נעים בין 95 דירהם ל250 דירהם שאין יותר מדי הבדלים בין החברות.

יום 3: סיור עם נהג באזור המרינה ועוד+תצפית ב"מסגרת"+"עין דובאי" הגלגל הענק

זה היה היום היחיד שפחות מוצלח. הינו 6 ושחיפשנו מונית מחוץ למלון, התחברנו לנהג עם מחירים מעולים שכמעט כל יום לקח והחזיר אותנו מהיעד וזה היה מאד נוח. הוא הציע לעשות לנו סיור ברכב ולהכיר את דובאי דרכו בעלות של 700 דיהרם. זה לא היה בתכנון המקורי שלי אבל אהבנו את הרעיון לסיור ברכב עם מי שמכיר את המקומות ובמיוחד שגם ככה עלות נסיעה לכל מקום ל6 אנשים היא די גבוהה. בדיעבד "לא כיף" עבורנו לפחות סיור ברכב. עברנו דרך ארמון המלך, ראינו בדרך את "המסגרת" שרשמתי לי כאטרקציה שאנסה לשלב אם אהיה באזור והחלטנו בספונטני להכנס. עלות 50 דירהם למבוגר, 20 דירהם לילד ועניין של בערך שעה. המיוחד במסגרת הוא שמתהליכים על רצפה שקופה דרכה רואים את כל העיר מתחת. לאחר מכן צילומים ליד המלון "בורג אל ערב" בית מלון 7 כוכבים ,חוף למאר- עצרנו לגלידה, שוק ג'ומירה מקורה- סטארבקס והבנות גם היו רעבות ואכלו צהריים, טיילת JBR, המרינה. העצירות לתמונות ולהפסקות אוכל כמובן לקחו זמן. ובשעה 15:00 היה לנו תור מוזמן לגלגל הענק "עין דובאי" הגבוה ביותר בעולם שנדרש להזמין מראש מקום והנהג הוריד אותנו שם. בעצם מה שהכי רציתי אחרי הסיור ברכב זה ליהנות מחוף הים והטיילת.. להכנס למים.. ולא להסתפק בלראות את הים.. בגלגל הענק המתנו בתור ארוך מעל שעה! ואז בעצם 40 דקות בקרון גדול שמזכיר רכבל ונע לאט. בעצם עוד סוג של תצפית והיא סגרה לנו את היום כי עד שסיימנו היה כבר 18:00 והתחיל להחשיך. אני אישית פחות ממליצה על הגלגל הענק מהסיבות שבסופו של דבר זו תצפית נוספת, דורש להגיע בזמן ספציפי שהוזמן מראש ויש תור ארוך. אכלנו ארוחת ערב קלה ב"הוט דוג" , הסתובבנו קצת במרינה וחזרנו עייפים למלון.

יום 4: ברכה במלון וספא+חוף הים למאר+ תצפית בורג' חליפה+המזרקות+קניון דובאי

בתכנון המקורי היה אקספו ו/או השלמות של דברים שרצינו ולא הספקנו. מאחר ש"פספסנו" את הים ביום הקודם הקדשנו את היום ליהנות מהקיץ בדובאי. התחלנו בברכה ובספא של המלון.. ואז נסענו בשאטל חינם של המלון לחוף למאר ( טיפ: תשאלו במלון לאן יש להם שאטלים חינם). שחינו, השתזפנו וחזרנו למלון להתקלח ולהתרענן. ב18:30 היתה לנו הזמנה לבורג' חליפה+ ארוחת ערב שסגרתי דרך סוכן . לא הרבה יודעים על זה וממש מומלץ!בורג' חליפה הוא המגדל הגבוה בעולם ונחשב לאחת האטרקציות המרכזיות.

עלות התצפית כ150 דירהם ועם הארוחה סהכ 240 דירהם. הארוחה היתה במסעדה יוקרתית והוגשו לנו מנת פתיחה+מנה עיקרית+קינוח וכל זה בעצם ב90 דירהם. סופר משתלם. אחרי הארוחה צפינו במופע מים המרשים של מזרקת דובאי.
סיימנו את הערב בקניון דובאי – קניון עצום ומטורף שנחשב לאחד הקניונים הגדולים בעולם, מהווה ביקור חובה גם אם לא הגעתם למסע שופינג. חוץ ממאות חנויות תמצאו במקום גם את אקווריום דובאי וגן החיות התת מימי, פארק מציאות מדומה VR, פארק שעשועים SEGA Republic , מגרש החלקה על קרח, מתחם קארטינג ועוד. טיפ: באקווריום אפשר לצפות גם בלי להיכנס כי יש לו קירות שקופים בתוך הקניון. וצמוד אליו יש את חנות הממתקים הכי גדולה בעולם Candylicious ששבתה את לב הבנות שלי ויצאנו עם שקית נאה.

יום 5 : פארק המים Aquaventure +אקווריום+ מזרקות המים של הפאלם.

טיפ שאתם תודו לי: עכשיו זו העונה ואומרים שיש בפארק תורים ארוכים מאד. לכן בחרתי ביום ראשון  ולא היו תורים. בפארק המים Aquaventure המדהים שבמלון אטלנטיס בפאלם ג'ומירה מעבירים יום שלם של הנאה. קניתי כרטיס כניסה לפארק עלה 280 דירהם וכרטיס משולב עם האקווריום עלה 300 דירהם וקנינו את הכרטיס המשולב דרך סוכן. הפארק מים פתוח מ 10 בבוקר עד 5 וחצי וממליצה להיות שם כבר ב10:00. ב17:30 התקלחנו, החלפנו בגדים ונכנסנו לאקווריום הגדול שפתוח עד 20:00. לאחר מכן, לקנו מונית למזרקות המים של הפאלם. מדובר על מזרקות בגובה 105 מטר הפרושות על 7000 מטרים רבועים. אם זה לא מספיק, המזרקה כולה מוארת ב- 6,600 נורות צבעוניות שמאירות את שמי הלילה והמים.
טיילנו בטיילת היפה, אכלנו וסיימנו את היום עייפים ומרוצים.

יום 6: יציאה מהמלון בשעה 11:00 לשדה התעופה

לסיכום: היינו ברב האטרקציות המרכזיות /אטרקציות החובה של דובאי ויש עוד ובשפע. הספקנו כל מה שתכננתי למעט גן הפרחים והאקספו. יש המון מה לעשות בדובאי והיא מתאימה לסגנון רב של טיולים אפשריים. 5 לילות לדעתי זה המינימום ורצוי אם אפשר 7 לילות. אטרקציות שיש להזמין מראש כדי שבטוח יהיה מקום: בורג' חליפה, עין דובאי. מחירי האטרקציות למינהם די יקרים ומומלץ לבדוק ולהשוות מחירים מראש לפני הקנייה כי יכולים להיות פערים מאד גדולים.

מקווה שעזרתי לכם. מאחלת הצלחה והנאה בטיול.

מגי לוי-  מאמנת ריצה וקואצ'רית לנשים

טיול גיפים באבו דאבי

מידע חשוב

מומלץ להישאר מעודכנים

We love dubai

israel-dubai

פורטל ישראל דובאי

קבוצות ווצאפ בדובאי

מזמינים אתכם להצטרף לקבוצות ה-WhatsApp :ישראל דובאי" קבוצות ווצאפ דובאי הצטרפו לקבוצה שלכם בדובאי ותוכלו להתייעץ ולשאול

We love dubai

dubai is an adventure. be sure to book your guided tour with us today